Top 10 saveta – Kako ubrzati metabolizam i smršati?

Sadržaj:

Ukoliko želite da ubrzate metabolizam, a ujedno i sagorite masne naslaga, predstavljamo vam 10 odličnih načina da to i ostvarite.

Vitamin B12

Vitamin B12, koji možete da unesete kroz hmelj, spanać, soju, ribu, mleko, sir, jaja, školjke i razne vrste mesa, značajno može ubržati vaš metabolizam. Jedina caka je u tome što ovo važi za osobe koje nemaju dovoljnu količinu ovog vitamina u svom telu. Osobe koje imaju normalan nivo vitamina B12 u svom telu, naknadnim unošenjem neće primetiti da se išta dešava. Nivo vitamina B12 u ljudskom telu se može utvrditi vađenjem krvi.

Imajte u vidu da je preporučena dnevna doza vitamina B12 od 2 do 5 miligrama. Vitamin B12 uništava izloženost svetlu kao i visoka temperatura.

Doručak

Neke studije pokazuju da oni koji ne preskaču doručak imaju bolji metabolizam i vitko telo. Nemojte preskakati obroke, već uvedite svoje telu u ritam koji će vam doneti višestruke koristi. Takođe, najnovija istraživanja pokazuju da će doručak koji sadrži masnoće ubrzati vaš metabolizam brže nego nemasni i nisko kalorični doručak. Druga studija objavljena u American Journal of Epidemiology pokazuje da ljudi koji jedu 22% do 55% od ukupnog unosa kalorija za doručak, dobijaju na težini 750 gr u periodu od četiri godine. To i nije tako loše ako imamo u vidu one koji za doručak unose 0 do 11% ukupnog kalorijskog unosa a za isti period dobiju 1.5 kg

Imajte više manjih obroka tokom dana

Takav pristup dnevnom planu obroka je dobar iz nekoliko razloga. Prvo, vaše telo sagoreva kalorije brže i lakše ako dolaze u manjim porcijama. Drugo, takva navika će vam pomoći da zadržite nivo šećera i da se osećate dosta energičnije tokom dana.

Ljuta paprika

Zvuči neverovatno, ali je istinito, konzumiranje ljute paprike ubrzava metabolizam. Ljuta paprika sadrži antioksidantni kapsaicin koji veoma pozitivno utiče na ljudsko zdravlje. Ukoliko tokom dana jedete ljutu papriku, ona će vam se odužiti sagorevanjem oko 50 kalorija.

Zeleni čaj

Konzumiranjem 2-4 šolje zelenog čaja na dan, ubrzaćete metabolizam za oko 4%. Ove ćete postići samo ukoliko je čaj visokog kvalitetan. Konzumiranje se preporučuje neposredno nakon buđenja ili uz doručak.

Kofein

Kofein se je pokazao izuzetno dobro kada su u pitanju efikasnos na treningu i ubrzavanje metabolizma. Počnite dan sa šoljicom kafe, koja će vam dati preko potrebnu energiju za nastavak dana i uz to pomoći da brže i lakše sagorite višak kalorija.

Protein

Poznato je koliko su proteini važni za izgradnju mišićne mase, kao i za oporavak mišića. Ono što možda niste znali je da konzumiranje proteina ubrzava vaš metabolizam, tako što telo prima signale da za izvor energije koristi ugljene hidrate i masti.

Dobar san

Kvalitetan san podstiče vaš metabolizam da se aktivira i sledećeg jutra radi punim kapacitetom. S druge strane, odsustvo sna započinje proizvodnju hormona gladi, kao što su leptin i grelin. Ovi hormoni će uticati na to da se prejedete što vam svakako ne ide u prilog, ukoliko vodite računa o svom zdravlju i fizičkom izgledu.

Mlečni proizvodi

Mlečni proizvodi su bogati kalcijumom, masnim kiselinama i leucinom, koji su od velikog značaja kada je u pitanju zdravlje metabolizma. Ukoliko konzumirate mlečne proizvode, ne morate brinuti da se vaš metabolizam ulenjiti i naneti štetu vašoj vitkoj figuri.

Trening

Visoko intenzivni intervalni trening je nešto najbolje što možete uraditi za svoj metabolizam. Nakon ovog treninga u narednih 24 časa vaše telo će izgubiti oko 450 kalorija.

Ukoliko imate problema sa metabolizmom ili gubitkom viška kalorija, saveti koje ste prethodno pročitali će vam pomoći u velikoj meri, kada je u pitanju ostvarenje vaših zacrtanih fitnes ciljeva.