Šta jesti posle treninga

Sadržaj:

Izgladnjivanje i trening su stvari koje se ne kombinuju. Čak i ako stvarno želite izgubiti težinu, pored aktivnog bavljenja sportom morate poštovati ispravnu ishranu. Ponekad nakon fizičkih vežbi budi se velika glad. Ne morate da je trpite, jer postoje namirnice koje možete jesti čak i nakon treninga i koje ne štete figuri.

Karakteristike ishrane posle treninga

Nakon fizičkih aktivnosti u telu se stvara deficit energije, ovo je odlično vreme za korišćenje uskladištenih masti. Međutim, odmah nakon vežbanja ne treba da se jede, kako biste smršali neka organizam još 1-2 sata koristi svoje rezerve masti. Ne ograničavajte se na vodu, pijte koliko god želite, organizam mora da povrati vlagu koja je izgubljena prilikom znojenja. Osim vode može da se pije zeleni čaj ili sok od bobičastog voća bez šećera.

Nakon treninga organizam dobija energiju, troši svoje masti, ali za obnavljanje mišića takođe su  potrebni proteini. Zato unos hrane treba da bude 1-2 sata nakon treninga, trebalo bi da se obrok sastoji od dijetetskih proteinskih proizvoda.

Dakle, nakon treninga možete jesti:

  1. Sitan sir sa malim sadržajem masnoće, belance od jajeta (na primer, kajganu od belanaca), kuvano pileće belo meso, kuvano meso lignje, filete bele ribe (kuvane ili na pari).
  2. Salata od svežeg povrća (sa 1-2 kašike maslinovog ulja, možete dodati so i biber),  sastav salate po želji: paradajz, krastavac, kupus, paprike, rotkvice, praziluk, zelena salata, zelje.
  3. Kefir sa malim sadržajem masnoće, ali samo ako vaš organizam dobro reaguje na mlečne proizvode. Flašica kefira umesto večere je odličan način da brzo smršate.

Šta jesti posle jutarnjeg treninga

Dakle, ako vežbe počinju rano ujutru, onda proteinski doručak treba biti 60 minuta nakon treninga (to su jela sa primarnim sadržajem proteina – meso ili riba, sir, sitan sir ali sa niskim sadrđajem masnoće!). Za večeru u dane bilo kakvog treninga treba da se uzimaju mlečne proizvodi sa niskim sadržajem masnoće! To doprinosi značajnom povećanju maksimalnog nivoa snage i raznih vrsta izdržljivosti (u snazi, brzini, glikolitičke i aerobne izdržljivisti) od 10-11% u poređenju sa običnom ishranom. Unos posle takvih fizičkih opterećenja biološki vredne proteinske hrane dva puta dnevno povećava efikasnost oporavka posle vežbi snage i vežbi za izdržljivost.

Šta jesti posle treninga u toku dana

Pristup je isti kao u ishrani nakon jutarnjih vežbi. Ako osećate snažnu glad odmah nakon treninga i ne možete čekati 1-2 sata, pokušajte da je zavarate na jedan od načina:

  1. Pijte dosta tečnosti, vode ili, na primer, zelenog čaja ili kakao bez šećera.
  2. Popijte pola litra kefira sa niskim sadržajem masnoće (ne više od 1%).
  3. Pojedite veliku zelenu jabuku.

Šta jesti posle večernjeg treninga

Ako trenirate kasno uveče i ubrzo nakon treninga odlazite na spavanje i dalje možete jesti, ali samo preporučene proizvode, sa time da bi porcija trebalo da bude vrlo umerena. Najbolja opcija za kasnu večeru za sportiste je 100-150 grama sitnog sira sa niskim sadržajem masnoće.

Slatko voće, sok u flašama, jogurti sa dodacima, suvo voće nisu dijetetski proizvodi i nakon treninga se ne preporučuje da ih uzimate.

I zapamtite da slatkiši, proizvodi od brašna, masne namirnice ne smeju da se jedu ni pre ni posle treninga. Oni uopšte ne bi trebalo da budu prisutne u vašoj ishrani ako vodite računa o svojoj figuri.