Motivacija za trening

Sadržaj:

Motivacija za trening je najveća snaga koja navodi Vase telo da se zaista menja. Ukoliko postoji motivacija, treniraćete sa zadovoljstvom. Kako da naučite da shvatite svoju motivciju i da upravljate njome? Na ta pitanja i daje odgovore ovaj članak.

Motivacija za trening: kako pravilno motivisati sebe

Kako biste uvek bili motivisani, potrebno je da se pažljivo posvetite samom proesu treniranja i vašim promenama. Trebalo bi da analizirate zbog čega unečemu dostižete uspeh a gde neuspeh,naporno radite na postizanju vaših ciljeva. Verujte u sebe, držite se tog puta koji vam donosi pozitivne rezultate, znajte ne samo da radite već i da odmarate telom i dušom. Ne podpadajte pod pritisak onih koji vas okružuju, i koji vas izlazu nevoljama, uvek postupajte racionalno, računajući na svoju snagu. Naučite da razlikujete šta je važno a šta je od drugog značaja.

Ukoliko odlučite da promenite sebe i svoj život, najvažnija stvar za postizanje toga je samokontrola. Bez samokontrole čovek može da trenira ali pre svega biće nedosledan. Iskušenje da propustite trening ili da pojedete kaloričnu hranu uvek će vas pratiti, bez samokontrole nemoguće je pobediti taj osećaj.

Nismo rođeni sa samokontrolom, tu osobinu smo sami razvili. Samokontrola je sposobnost da odradite zadatak čak i ako vam se to ne radi. Kada ste rešili da se bavite bodibildingom, dali ste sebi obećanje da postignete određene ciljeve. Takođe, kao što ispunjavate obaveze prema drugim ljudima, morate učiniti sve što je moguće da ispunite ovu obavezu prema sebi.

Postavite sebi konkretne ciljeve

Kada idete na trening, ne bi trebalo da samo hoćete da budete bolji, jači ili zgodniji, vaši ciljevi treba da se odražavaju u brojevima (brojevi na vagama, konfekcijski broj odeće, težina na spravama, ili indikator štoperice). Merni ciljevi su pristupačniji, osim toga njihovo postizanje je lakše pratiti. Kada postignete svoj cilj, osećajte se zadovoljno i budite odlučni da nastavite da radite na sebi.

Ostvarite svoje ciljeve

Što su vaši ciljevi konkretniji, to je lakše da ih ostvarite. Na primer ako želite da smršate, zamišljajte da imate vitko, mišićavo telo. Svakako, ne zaustavljajte se na tome, sa željom nećete daleko stići. Želja nije isto što i ostvarenje te želje. Glavna odlika je to da mentalne slike pomažu u identifikovanju onoga što treba da se uradi i stimuliše tu radnju. Zamišljene slike trebalo bi biti dovoljno jake kako bi vas motivisale da intenzivno trenirate ili da odustanete od porcije pomfrita vikendom. Ukoliko u vašem slučaju to nije tako, potrudite se da pronađete nešto što će vas jače i značajnije motivisati.

Zapišite na papiru svoje ciljeve i neka su vam uvek pred očima

Vaša dostignućau samokontroli treba da budu aktivna, sinhronizujte svoje razgovore sa aktivnostima. Zapišite ciljeve na papiru. Gledajući to što ste zapisali, osećaćete se odgovornim za vaše postupke. Ne morate praviti spisak svojih ciljeva, možete napisati svaki cilj na posebnoj kartici ili nalepnici i zalepite ih po sobi na onim mestima na koje najčešće obraćate pažnju. Kada ostvarite svoj cilj, osetićete unutrašnju snagu i samouverenost i efikasnost sopstvene samokontrole. Unesite u blokčić ne samo svoje ciljeve već i rezultate. Svaku seriju, svako ponavljanje treba zabeležiti. Na taj način možete pratiti svoj napredak i prilagoditi program u zavisnosti od efikasnosti tog načina treniranja.

Naučite da se žrtvujete

Kada se je Arnold Švarceneger pripremao za Mistera Olimpije, kako bi dobio glavnu nagradu koju je želeo, nije čak otišao na sahranu svoga oca, kako ne bi propustio ni jedan trening. Naravno, niko ne zahteva od vas toliko veliko žrtvovanje, ali taj primer pokazuje da morate da platite određenu cenu kako biste ostvarili svoje ciljeve. To može biti prosto odbacivanje dezerta ili neko ozbiljnije žrtvovanje, na primer duži vremenski period biti odvojen od porodice i prijatelja. Vaš put će postati svakodnevna provera jačine volje.

Čak i mala nezadovoljstva mogu dovesti do ozbiljnih poremećaja. Jedno nezadovoljstvo može povući za sobom drugo, i tako još i još, i nećete primetiti kako ste napustili put transformacije.

Umesto da smatrate te žrtve kao nešto to vas ograničava, pokušajte da u njima vidite dobit. Odričući se od nečega, povećavate svoju unutrašnju snagu, odaljavate se od onoga što nazivaju slabi duh, još za jedan korak ste bliži svom cilju. Svaka žrtva je vaša mala pobeda, zahvaljujući kojoj motivacija za treniranjem postaje sve jača.

Ubedite ih u suprotno

Ubedite u suprotno one koji vam govore da niste ništa postigli, koji vas sprečavaju da postignete ono što želite. Osećaj nepoštovanja i potcenjivanja su najbolji da vas motivišu, jer vas ohrabruju da dokažete drugačije. Svakog dana dokazujte sebi i ljudima oko vas da možete savladati sve izazove i promeniti sebe i svoj život. Ukoliko ste izabrali bodibilding, motivacija bi trebalo biti toliko jaka kako biste mogli da uložete maksimalan napor kako bi poslednja reč ostala za vama.

Radite na svojim slabostima

Ako dosta vremena posvetite treningu za ruke i grudi, onda će vam svakako bendž prese i zgibovi biti lakši od čučnjeva. Svakako ako se balans treninga naruši, uskoro ćete primetiti, da napredak postaje sporiji. Naučite da trenirate svoje slabe tačke. To će vam ne samo dati prednost na putu do vašeg cilja, već ćei otvoriti nove strane vaše ličnosti.

Ukoliko hoćete da pređete na novi nivo, stvorite pritisak nad sobom i radite na svojim slabostima. Kada prevaziđete sebe, zapamtite da kad radite sve to što nije lako i nije baš prijatno, da tada vi zapravo trenirate samokontrolu, taj mehanizam koji vas gura napred. Morate pretvoriti svoju slabost u vašu jaču stranu. Kada počnete da trenirate svoje slabe tačke, nemojte preterivati i brzgati. Počnite sa malim težinama, postepeno povećavajući opterećenje. Vaš glavni zadatak je izbegavanje povreda, zbog kojih ćete dugo biti van igre.

Popularni citati za motivaciju

  1. Treniram zbog toga što mi se sviđa sam taj proces aktivnog i zdravog života. Sviđa mi se zamisao da sam među ljudima koji se zalažu za zdravlje i uspeh a ne među onima koji su uvek bolesni i koji se žale na život.
  2. Ne želim da ceo život radim za lekove!
  3. Ne želim da budem bespomoćan i nemoćan da zaštitim sebe i svoju porodicu ako nas “napadnu” na ulici. Želim da se osećam kao pravi muškarac ako šta….
  4. Želim da budem primer svojoj deci. Neću da im budem teret, već hoću da im budem podrška na finansijskom i svim ostalim planovima.
  5. Ne želim da završim svoj život na bolničkom krevetu. Hoću da sam veseo, uspešan, aktivan i da se uvek radujem životu i u starosti. Ne želim da žalim za godinama uzalud provedenim, pa još i u bolesti.
  6. Želim da izgledam što zdravije, sportski i fit jer od toga zavisi moj posao i moj biznis.
  7. U starosti ne želim da sedim kao vreća na klupi ispred kuće. Maštam da putujem po svetu.
  8. Želim da živim puno godina, bez obzira na to koliko mi je sudbina dodelila .
  9. Hoću da dodam na svoj spisak zasluga i atletsku figuru.
  10. Shvatam da težina koja se prikazuje na vagi i moje zdravlje (spoljašnji izgled) nemaju baš ništa zajedničko. Trudiću se da postanem zdraviji, a ne da po svaku cenu smanjim težinu, cifru na vagu. Znam da će se sama smanjiti na osnovu mojih ispravnih postupaka.

Dakle, pravilna motivacija za treniranje je kada vi ne možete da zamislite sebe da živite bez toga. Ako lako možete da zamislite to znači da je motivacija slaba ili vam je nametnuta od strane drugih. Pravilna motivacija za bavljenje fitnesom lako prelazi u nameru i odlučnost da se naprave prvi koraci. Pravilna motivacija lako i više puta povećava kapacitet vašeg strpljenja (ako ne možete odmah početi sa aktivnostima), sposobnost prevazilaženja prepreka (uključujući vreme koje ćete izgubiti dok pregledate svoj raspored, grafikon).

Na koj način ne usporiti tempo treniranja

Dovoljna motivacija za bavljenje sportom predlaže da odvojite 100% svoga vremena, truda, energije i koncentracije za svoje treniranje. To znači da radite sve što je u vašoj mogućnosti kako biste bili bolji.

Motivacija se sastoji iz 3 komponente (etape). Prva je pravac. Pre nego što postignete motivaciju, vi razmišljate u raznim pravcima, i na osnovu kojih možete krenuti na bodibilding. Imate 3 varijante: odustati od te zamisli, ostati na trenutnom nivou ili se truditi da budete što bolji.

Druga etapa je rešenje. Od tri mogućnosti treba da odaberete jedno, koje treba da sledite. Ni za jednu od tih mogućnosti ne treba reći da je ispravna ili neispravna, dobra ili loša, to su jednostavno vaše varijante. Vaše je da odaberete koliko vremena i napora ćete utrošiti na trenig i koliko ćete pozitivnog rezultata dobiti.

Treća etapa je odbacivanje. Ako ste toliko čekali rešenje, trebate ga pratiti. Ako ste odlučili da promenite svoj život onda će ova poslednja etapa, posvećenost odabranom slučaju, odrediti nivo vaše motivisanosti. Ako odlučite da se posvetite bodibildingu ili fitnesu, posvećenost treba da bude vaš glavni prioritet. Samo potpuna posvećenost izabranom pravcu i donetoj odluci mogu dati garanciju da imate snažnu motivaciju za trening.

Kada odlučite da promenite svoje telo, važno je da shvatite da motivacija vremenom slabi pa je neophodno da je dodatno obnavljate i jačate; aко ste razggoreli neke ideje onda je potrebno da taj požar održavate. Obratite pažnju na svoje pobede i dostignuća, čak i ako su beznačajne u odnosu na pozadinu vaših dugoročnih ciljeva. Povećali ste težinu za 2 kilograma ili smršali u struku 1cm – pohvalite sebe, svakako ste korak dalje do ispunjenja onoga što ste zamislili.

Stalno posmatrajte fotografije onih čiji vam se izgled dopada. To ne moraju biti sportska ili filmska zvezda. Internet je preplavljen istinitim pričama o transformaciji izgleda ljudi. Posmatrajte fotografije, pročitajte priče tih ljudi. Postavite sebi pitanje

“Da li ja radim dovoljno toliko kao on / ona?”. Zapamtite samo upornost vam može pomoći da postignete rezultate koji će izazvati zavist i divljenje drugih, rezultati koji će postati dokaz da imate snagu da promenite svoj život.