Hrono ishrana: restrikcija

Sadržaj:

Hrono dijeta je način ishrane koji omogućava da se izgubi na težini bez odricanja od  hrane. Zapravo, to nije dijeta već raspodela hrane u određeno vreme.

Šta je to hrono dijeta

Obratite pažnju na to da je veoma važno da se jede. Međutim, ništa manje važno nije to kada se jede. Taj način ishrane se zove hrono dijeta. Hrono ishranu je smislio 1986. godine doktor Alain Delabos i ona omogućava da izgubite težinu bez nepotrebnih odricanja. Zapravo, to i nije dijeta već reorganizacija ishrane u skladu sa našim biološkim satima. Preciznije, to znači gubitak kilograma bez odustajanja od čokolade, sira, hleba pa čak i pomfrita!

Potrebe našeg organizma se menjaju tokom dana, što utiče na oslobađanje enzima i neobhodnih enzimaza za asimilaciju hrane. Lipaza koja je potrebna za rastvaranje masti obično se formira ujutru, dok se u toku dana zamenjuje proteazom (njen zadatak je varenje proteina). Uveče organizam praktično prestaje da proizvodi enzime.

Dakle,  “magična formula” se svodi na dobro poznatu poslovicu  “Doručak pojedite sami, ručak podelite s prijateljem, a večeru poklonite neprijatelju”.

Hrono jelovnik

U toku dana se proizvode razni enzimi. Doručak treba da bude najobilniji. Za ručak i večeru može da se jede jedno jelo ali se porcije razlikuju. Postoji vreme u toku dana kada mogu da se jedu slatkiši.  Ali se treba odreći suhomesnatih proizvoda i brze hrane, jer takva hrana svakako se ne može nazvati korisnom. Ali, hajde da porazgovaramo o hrono jelovniku detaljnije.

Ujutru

Da, vaši roditelji su bili u pravu: važno je da dobro doručkujete. Organizmu je potrebno “gorivo” kako bi krenuo dan u punoj brzini. Kao što se vidi iz dužeg istraživanja specijalista sa Harvarda  o ljudima koji ne doručkuju imaju 27% veći rizik od srčanog udara. Osim toga, ako propustite doručak, bićete gladni popodne i poješćete mnogo više za ručak. Ujutru se bolje uzdržite od ugljeno hidrata (oprostite se od žitarica i peciva…) ali se ne bojite masti. Sir, hleb, puter, jaja, kobasica, voće – ne uskraćujte sebe tog zadovoljstva.
<h3Podne

Ručak bi trebao da bude obilan. Najbolje je ostati na jednom jelu sa mesom i proizvodima sa malom količinom skroba u sebi. Na taj način usvajate manje masti iz hrane ali više proteina, nego ujutru. Morate jesti brzo i ne previše kako ne biste kasnili i umarali se. To jest ,nema predjela, sireva i dezerta.

Druga polovina dana (Poslepodne)

Odrasli mogu da imaju i užinu oko 16 časova. Štaviše, to je i potrebno kako bi izdržali do večere. Međutim, tom potezu treba da se pristupi sa oprezom. Kao i sve ostalo, popodnevni čaj se sprema sa ciljem da ispuni određene kriterijume. Omogućava vam da prevaziđete (utolite) glad i umor.
Gurmani mogu mirno da spavaju: za vreme ručka su dozvoljeni slatkiši (biljni šećeri, voće i njihovi derivati). U to vreme su životinjske masti striktno zabranjene: oprostite se od jogurta, hleba, putera, sira, keksa itd. U posebnim slučajevima, bolje je pojesti tamnu čokoladu (najmanje 70% kakao) i voće (sveže ili sušeno).

Uveče

Večera svakako treba da bude lagana. Do večeri, metaboločki procesi u telu se usporavaju, pa zbog toga organizam taloži sve  ono što se pojede u toku dana. Osim toga, po hrono dijeti večera se ne smatra neobhodnom. Najbolje je da se ne jede kasno ili da se izaberu proizvodi koje se lako vare: riba, morski proizvodi, nemasno meso (ćuretina, zečetina, piletina, šunka bez masti itd.) i povrće.

Pravila, kojih se treba pridržavati

  1. U toku hrono dijete, čovek unese oko 1500 kalorija dnevno.
  2. Dva puta nedeljno (ali ne i više!) možete pojesti sve što poželite, ne poštujući pravila koja su određena ovim planom ishrane.

Plan ishrane je prilagodljiv, jer nije neophodno da se duzi vremenski period odreknete određenih proizvoda. A taj kroasan, koji ste navikli da pojedete za doručak uz šolju kafe ili čaja, obezbeđuje normalno prepodne i plan ishrane neće biti narušen a snaga će biti obnovljena. Najteže je to da zamenite način ishrane na koji ste navikli novim načinom. Ali čim to uspete da uradite, organizam će odmah pozitivno odreagovati.