Funkcionalni trening

Sadržaj:

Svakim novim danom u svetu fitnes industrije pojavljuju se novi efikasni trening kompleksi za razvoj snage, izdržljivosti i lepote čoveka. Jedna od tih vrsti treninga, koja trenutno zauzima vodeću poziciju, je funkcionalni trening.

Šta je funkcionalni trening i čemu služi

Funkcionalni trening je kompleksan niz vežbi koje za samo sat vremena mogu aktivirati sve veće mišićne grupe i značajno ubrzati metabolizam u organizmu bilo koje osobe sa bilo kakvom fizičkom pripremom, pored toga, ova vrsta vežbi podrazumeva posebne programe za muškarce i žene.

Postoji mnogo razloga da se bavite funkcionalnim vežbama, one svakako imaju korist za organizam i pozitivno utiču na zdravlje. Takođe ćete biti zainteresovani da saznate više o skandinavskom fitnesu.

Glavne prednosti:

  1. Pomaže kod uklanjanja posledica dobijenih skeletno-mišićnim sistemom nakon bolesti koje ograničavaju pokretljivost tela.
  2. Priprema organizma za multi-zglobne i složene pokrete.
  3. Unapređenje raznih telesnih pokreta neophodnih za svakodnevni život (držanje deteta, skakanje preko bara, aktivno kretanje bez osećaja vrtoglavice prilikom naglog ustajanja).
  4. Razvoj osnovnih motoričkih aktivnosti – koordinacija kretanja, brzina reakcije, ravnoteža, izdržljivost, snaga i fleksibilnost.
  5. Maksimalno sagorevanje kalorija i optimalno opterećenje na celokupan sistem kostiju skeletnog i ligamentnog aparata. Ispravljanje nedostataka u držanju.
  6. Poboljšanje rada srca i celog vaskularnog sistema.
  7. Lako lekovito dejstvo (eliminacija skolioze u početnoj fazi, olakšanje glavobolje usled lakog pomicanja cervikalnih pršljenova).
  8. Razvijena metoda crossfit-a u funkcionalnom treningu, koja ne samo da sadrži puno efektivnih pokreta, već ih i koristi u širokom spektru kombinacija.

Vrste funkcionalnih treninga

Vrste funkcionalnih treninga odgovaraju velikom broju fitnes područja:

  • fitnes sa tegovima;
  • opšta fizička priprema trkača ili intervalni treninzi;
  • vorkaut na horizontalnim šipkama;
  • sklekovi sa poda;
  • grupne vežbe sa otežanim loptama, fitnes loptama, stepovima, malim težinama;
  • crossfit;
  • vežbe sa TRX trakama sa sopstvenom telesnom težinom; pover joga;
  • treninzi u teretani sa slobodnim tegovima.

Program funkcionalnih vežbi i njihove karakteristike

Dobro osmišljen program funkcionalnog treninga ima mnogo različitih pokreta, već smo razmotrili šta je to, pa sada ima smisla da upoznamo njegove osnovne (bazne) vežbe i prateću opremu.

Sa sopstvenom težinom

Lako je primetiti da se većina treninga sastavljena uz korišćenje sprava i ostale prateće opreme, pa početnici koji su tek krenuli da se time bave i da prilagođavaju sebi opremu, ne znaju uvek da mogu da rade fizičke vežbe, koristeći samo težinu sopstvenog tela, i istovremeno postizati dobre i efikasne rezultate.

Takvi treninzi pored poboljšanja indikatora snage dovoljno dobro povećavaju izdržljivost krvnih sudova. Ova ravnoteža se postiže uključivanjem velikog broja stabilizacionih mišića i kompleksnog sistema koordinacije pokreta.

Uobičajeno takav program uključuje kardio + opterećenja (čučnjevi, vijača, hiperekstenzija, iskorak, potiskivanje). On se takođe efikasno bavi sledećim zadacima:

  • sagoreva veoma veliki broj kalorija;
  • razvija funkcionalnu snagu;
  • jača leđa, odlično sprečava povrede ovog dela tela;
  • univerzalnost – ovu vrstu vežbanja može praktikovati svaka osoba, bez gubitka vremena i novca istovremeno.

Sa dodatnim opterećenjem

Treninzi sa dodatnim opterećenjem su kompleks vežbi snage sa upotrebom posebne sportske opreme, koja daje dobro ravnomerno opterećenje na mišiće, pomažući da se održi njihovo zdravlje i elastičnost. Prednost ovakvih vežbi je povećanje izdržljivosti i zdravlja celog organizma, uklanjanje masti na neželjenim mestima i mogućnost da se povrate pravilne proporcije tela.

Sa gimnastičkim spravama

Trening sa gimnastičkim spravama uključuje sledeće vežbe:

  • podizanje nogu na razboju;
  • vežbe na krugovima;
  • podizanje na horizontalnoj šipki;
  • sklekovi na razboju;
  • penjane po užetu

Kardio vežbe

Kardio vežbe (aerobne vežbe) zasićuju organizam sa kiseonikom, ubrzavaju rad srca, poboljšavaju san, normalizuju nivo holesterola u organizmu, aktivno sagorevaju višak masti i regulišu krvni pritisak.

Ova vrsta treninga obuhvata: intenzivno hodanje, penjanje uz stepenice, trčanje, skakanje, vožnju biciklom ili klizanje, ples i plivanje.

Nakon toga što smo proučili koncept funkcionalnog treninga i dali odgovor na uzbudljivo pitanje šta je to u sportu, a posebno u fitnesu, možemo zaključiti da je funkcionalni trening savršeno organizovan sistem fizičkih pokreta koji obuhvata kardio vežbe i vežbe snage koji se danas široko koriste u raznim programima ne samo za povećanje mišićne mase, već za brzo i bezbedno mršavljenje.

Primer treninga

Primerom funkcionalnog treninga može poslužiti program naveden ispod, za koji prvo treba da se pripremi neophodna oprema – prostirka, vijača za preskakanje, lake bučice. Trening uvek treba početi sa zagrevanjem, radeći sledeće korake: sporo trčanje u mestu 3 minuta, direktni udarci rukama i nogama (po 10 puta).

Evo spiska vežbi:

  1. Duboki čučnjevi brzim tempom sa paralelnim podizanjem bučica iznad glave.
  2. “Cepanje drva” za trbušne mišiće. Neophodno je stati uspravno, stisnuti lopatice prema kičmi i podići bučice iza glave ispruženim rukama. Zatim brzo spustite trup dole, a bučice – između nogu (kao kod cepanja drva) i vratite se u početnu poziciju. Takve manipulacije se ponavljaju brzim tempom 20 puta.
  3. “Alpinista”, što jednostavno znači trčanje sa akcentom na rukama. Vreme vežbanja je 30 sekundi.
  4. Sklekovi sa malom amplitudom.
  5. Preskakanje vijače. Vršiti ovu vežbu brzo u toku tri minuta.
  6. Nakon jednog minuta odmora, navedene vežbe treba ponoviti u tri serije.

Kontraindikacije

Da bi ste se u potpunosti uključili u funkcionalne treninge, neophodno je isključiti neke ozbiljne kontraindikacije:

  • Trudnoća.
  • Hipertenzija.
  • Bolesti srca, u kojima je fizička aktivnost zabranjena.
  • Bolesti kičme.

Funkcionalni trening je jedan od najozbiljnijih koraka na putu ka savršenstvu, glavna stvar u ovom jedinstvenom procesu je da se pridržavate svih pravila i da hrabro krenete u susret svom snu o savršenom zdravlju i idealnoj figuri.